
Ajutor de stat
Oferim sprijin în pregătirea și depunerea cererii de ajutor de stat.
Serviciile de consultanță includ trei faze de demarare a procesului de obținere a ajutorului de stat:
Faza 1:
Structurarea proiectului și determinarea celui mai adecvat mecanism de finanțare în funcție de criterii de eligibilitate specifice.
Serviciile noastre:
- Colectarea informațiilor necesare și efectuarea de cercetări;
- Structurarea proiectului de investiții în funcție de nevoile și planurile de afaceri ale companiei;
- Identificarea celui mai potrivit mecanism financiar pentru proiectul de investiții;
- Evaluarea eligibilității companiei și a proiectului conform criteriilor de eligibilitate specifice mecanismului financiar identificat.
Rezultate:
Livrabile cheie: Raportul de evaluare și calculul potențialului grant
Faza 2:
Asistență în pregătirea cererii de finanțare a proiectului de investiții
Serviciile noastre:
- Asistenșă la întocmirea planului de afaceri al companiei (ex. prezentarea investiției și a solicitantului, planul de investiții, fundamentarea planului de angajare, analiza pieței, strategia de vanzări și marketing a companiei, calculul, analiza și justificarea contribuțiilor de dezvoltare regională ale investiției, analiza și justificarea indicatorilor financiari și economici, analiza și justificarea indicatorilor calitativi, analiza financiară – modelul financiar, situația fluxurilor de numerar proiectate, bilanțul contabil proiectat și situațiile de profit și pierdere);
- Asistentață la întocmirea dosarului de cerere și a cererii de finanțare;
- Asistență în relația cu autoritățile competente pe parcursul analizei cererii de finanțare.
Rezultate:
Livrabile cheie:
- Plan de afaceri
- Planul de angajare/Planul de investiții
- Dosarul cererii de finanțare
Livrabilul va fi în limba română.
Faza 3:
Faza de implementare
Serviciile noastre:
- Elaborarea procedurii interne de achiziție și selecție a furnizorilor astfel încât să fie respectate principiile: nediscriminării, tratamentului egal, recunoașterii reciproce, transparenței, proporţionalităţii și eficienței utilizării fondurilor;
- Monitorizarea planului de investiții față de cel aprobat, astfel:
- verificarea lunară a stadiului fizic și financiar al contractelor de construcție, corectitudinea întocmirii situațiilor de lucrări din perspectiva încadrării lucrărilor în categorii eligibile și neeligibile și preluarea corectă în devizul pe obiect;
- verificarea lunară a stadiului fizic și financiar al contractelor de achiziție de instalații tehnice, mașini și echipamente.
- Furnizarea de modele și verificarea tuturor documentelor care vor fi depuse pentru plată (facturi, note explicative, declarații pe proprie răspundere, note contabile, extrase de cont, fotografii ale activelor);
- Completarea formularelor solicitate de Minister (cerere de rambursare, decont de cheltuieli, anexe); asistența în asamblarea dosarelor de plată cuprinzând documentația necesară rambursării tranșelor de plată și depunerea dosarelor.
- Asistență în timpul reuniunilor cu reprezentanții autorității care acordă ajutorul, dacă este cazul.
Rezultate:
Încasarea ajutorului de stat